preskoči na sadržaj

Osnovna škola SPINUT

Vijesti

Mjesec hrvatske knjige

Autor: Julijana Novaković, 17. 10. 2008.

15. 11. 2008. - do 15.11. obilježava se Mjesec hrvatske knjige

Učenici 3.d razreda povodom Mjeseca hrvatske knjige provode projekt ČITANJE JE FORA!  Tim povodom su ih posjetili novinari  Večernjeg lista, pa pogledajte što su napisali!

A o rezultatima ankete ....

 

INTERPRETACIJA REZULTATA

UKUPNO

 

Rezultati istraživanja pokazuju kako dječaci i djevojčice imaju različito mišljenje o aktivnostima koje biraju u slobodno vrijeme. Djevojčice na prvo mjestu ističu čitanje knjiga, tek nešto manje je onih koje biraju igre pred kućom. Dječaci ipak najviše vole igranje igrica, a slijedi igra pred kućom. I dječaci i djevojčice najčešće čitaju prije spavanja. Znatan broj učenika čita i poslije podne. Vrlo su zanimljivi i podaci o kućnoj biblioteci. Više od polovine učenika ima svoju kućnu biblioteku, ali brojni su i oni koji je nemaju. Rezutati potvrđuju kako učenici nemaju naviku planirati čitanje u svom dnevnom rasporedu. Zajedničko je mišljenje dječaka i djevojčica i oko izbora knjige. Većina najradije malo pročita, a potom donese odluku o izboru. Tek manji broj učenika knjigu bira po preporuci, zbog uveza, a najmanje nakon gledanja kazališne predstave ili filma. Rezultati djevojčica i dječaka razlikuju su u vrstama knjiga koje biraju. Tako djevojčice najviše vole pustolovne knjige, ali i bajke i basne. Dječaci pak najviše vole enciklopedije a potom horore. Djevojčice čitaju jer vole čitanje, a dečki bogate svoj rječnik i dobro se zabavljaju. Nakon čitanja osjećaju se super. Kad je rođendanski poklon u pitanju djevojčice žele knjigu.


Zaključak:

Rezultati istraživanja prilično su ohrabrujući, ali i pružaju informacije o tome kako bi se motivacija za čitanjem još mogla razvijati kod učenika. Aktivnosti kojima se učenici bave u slobodno vrijeme zadovoljavaju iako brine podatak da dječaci najviše vole igranje igrica, čak više od igranja s prijateljima pred kućom. Podatak o vremenu kojeg drže najboljim za čitanje (prije spavanja) možemo koristiti kao dobar dio dana za planiranje aktivnosti čitanja (jer nažalost nemaju naviku planiranja aktivnosti čitanja). Rezultati također pokazuju kako znatan broj učenika nema svoju kućnu biblioteku što je svakako vrijedan podatak roditeljima. Vrlo je skroman i način kako učenici biraju knjigu (uglavnom pročitaju i odluče). Ovaj podatak pokazuje potrebu za boljim informiranjem djece o ponudi knjiga, različitim mogućnostima u kojima će moći razmjeniti iskustva i mišljenje o pročitanoj knjizi.

 

Anketa "Voliš li čitati!"

Sanja Župe, učiteljica 3.d

 




CMS za škole logo
Osnovna škola SPINUT / Teslina 12, HR-21000 Split / os-spinut-st.skole.hr / ured@os-spinut-st.skole.hr
preskoči na navigaciju