preskoči na sadržaj

Osnovna škola SPINUT

FINANCIJSKA PISMENOST OSNOVNOŠKOLACA
 
 
 
Projekt Financijska pismenost osnovnoškolaca provodi Udruga Ekonomska klinika već šestu godinu za redom, a koncept samog projekta sastoji se od četiri radionice koje pokrivaju financijske i ekonomske teme.
Radionice su namijenjene učenicima drugih i trećih razreda osnovne škole.
 
 
Teme koje se pokrivaju radionicama su:
 
1. Želje i potrebe
2. Novac, valute i kartice 
3. Banke, štednja i krediti
4. Pametni potrošač
 
 
 
S obzirom na epidemiološke mjere u našoj školi radionice je provodila školska knjižničarka prema unaprijed pripremljenim materijalima Udruge Ekonomska klinika. U radionicama sudjelovali su učenici i učiteljice 2.b, 2.c i 3.c razreda.
 
 
 
 
 

Dani medijske pismenosti 2021.

 

S ciljem promicanja medijske pismenosti u danima od 19. do 25. travnja, školska knjižničarka Meri Rajčić u suradnji s učiteljicama Anom Reić, Dijanom Dvornik i Mateom Biliškov održala je predavanja s elementima radionice. Djeca su učila o oglasima, prednostima i zamkama videoigrica, te su izrađivali optičke igračke.

Cilj predavanja s radionicima razvoj je stavova prema infomacijskoj-komunikacijskoj tehnologiji, kritičko prosuđivanje utjecaja medija na nas, te bolje razumijevanje kako se rade animirani filmovi i videoigre.

21.4.-1.b produženi boravak
 
Učenici su pogledali kratki video o medijima:  Medijska pismenost za najmlađe. Nakon odgledanog videa, riješili su kratki radni listić. Zatim su odradili radionicu izrade Thaumtrope. Thaumtrope je jedna od jednostavnih optičkih igračaka koja pomaže djeci u razumijevanju kako se rade animirani filmovi i videoigre.
 
 
23.4.- 3. b
 
Učenicima smo pripremili kratko izlaganje uz prezentaciju na temu Oglasa/Reklama-Što su to oglasi?; Tko postavlja oglase u medijima?Što se sve može oglašavati, a što ne?; Zašto su djeca važna za oglašivače? Reklame u životima djece, zatim pozitivna i negativna obilježja oglasa; odabir boja pri kreiranju oglasa/reklame. Djeca u vrlo aktivno sudjelovala, iznosila svoja iskustva i doživljaj oglasa/reklama. Cilj radionice je da djeca uoče važnost pravilne procjene dostupnih informacija koje se nude putem medija. Učenici su dobili zadatak osmislit oglas/reklamu za knjigu ili mrkvu ili bicikl. 
 
 
 
26.4.- 3.c Svijet videoigara
 
Učenicima smo pripremili kratko izlaganje uz prezentaciju. Kroz dinamičan razgovor s učenicima istaknuli smo prednosti i mane videoigara, rizike online igara, naglasili važnost igranja igrica primjerenih njihovoj dobi, te važnost kontrole vremena koje provode igrajući videoigrice. Učenici su na kraju dobili radni listić da osmisle vlastitu videoigricu bez nasilja.
 
 
 
 
 
Prezentacije su pripremljene koristeći se materijalima s portala Medijska pismenost, te Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu .
 

2. međuškolski Kviz za poticanje čitanja povodom Dana dječje knjige (2.travnja)

      

Priključili smo se 2. međuškolskom Kvizu za poticanje čitanja koji se provodi povodom Dana dječje knjige (2. travnja), ujedno i idealna prilika za obilježavanje Godine čitanja.

Kviz je pokrenut 2019. godine kao Kviz za poticanje čitanja učenika osnovnih škola Imotske krajine u organizaciji Osnovne škole "Ivan Leko", ProložacDonji i Gradske knjižnice " Don Mihovil Pavlinović", Imotski.

U skaldu s trenutnom epidemiološkom situacijom ove godine je kviz proveden online. Natjecali su se učenici iz 33 škole Splitsko-dalmatinske županije.U online kvizu sudjelovalu su po tri učenika 5. razreda iz škole koja se prijavila za sudjelovanje. U kvizu se provjeravalo znanje iz poznavanja jednog lektirnog djela (djela za cjelovito čitanje). Odlučeno je da to ove godine bude Charlie i tvornica čokolade Roalda Dahla. Ljestvica konačnog poretka rangirana je na temelju ukupnog zbroja bodova sva tri natjecatelja.

Natjecali su se Anamarija Brković, Anđela Juranović i Vito Šunjić uz mentorstvo školske knjižničarke Meri Rajčić. Na rang ljestvici zauzeli su 19. mjesto, te će dobiti zahvalnicu za sudjelovanje na adresu škole.


SVJETSKI DAN POEZIJE 21.ožujka

Učenici 5.c razreda povodom Svjetskog dana poezije ilustrirali su i recitirali pjesme Grigora Viteza. Poslušajte i pogledajte kako su zamislili stihove u pjesmama.....

 

 

https://read.bookcreator.com/zMr7ICAv8CWgyf1ZrPku9hMNrq32/OqN3dBkWQVCgZi-p-85-MQ


SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA-20. ožujka

Učenici 2.a razreda zajedno s učiteljicom Karlom Krstulović i knjižničarkom Meri Rajčić su na edukativan i zabavan način obilježili Svjetski dan pripovijedanja.

Svjetski dan pripovijedanja (World Storytelling day) globalna je proslava umijeća pripovijedanja. 

Učenici su na satu uz pomoć pripovijedne staze prepričali Bajke Charlesa Perraulta, Kraljević Čuperak i Vile, slagali tijek događaja i rješavali križaljku s pojmovima iz bajki. Sutradan smo pripremili kratku igru Dan-noć i "Potragu za blagom". Odredili smo  prostor gdje će se potraga odvijati, a potom smo odabrali mjesta za skrivanje tragova. Za svaki trag osmislili smo zagonetke. Zagonetke asociraju na mjesto gdje je pojedini trag skriven. Trag je bio u obliku kuverte, u kojoj su bila pitanja iz lektire. Nakon točnog odgovora na pitanja morali  su izvršiti dodatne zadatke. Dodatni zadatci su bili: skakanje školice, prijelaz preko prepreka, trk oko prepreka, skok u vis, pljeskanje rukama i glasno vikanje određenih povika (hura, jupi, bravo). Učenici su uspješno završili potragu za blagom. Blago je bilo skriveno u jednoj ukrasnoj kutiji, a sastojalo se od slatkiša. Sreći nije bilo kraja. Djeca su aktivno i s veseljem sudjelovala u aktivnostima. 

Učenici su za dodatni rad dobili i pitanja na koja su morali samostalno odgovoriti. 

U videu koji se nalazi u prilogu možete vidjeti kako je protekao sat. 


Tjedan mozga-15.-19.3.2021.

 

Tjedan mozga je manifestacija usmjerena popularizaciji neuroznanosti, te upoznavanju javnosti s novim spoznajama u području istraživanja mozga. Svjetska i europska akcija pod nazivom Tjedan mozga (Brain Awareness Week) odvijala se ove godine od 15.3.-19.2.2021. Tema ovogodišnjeg Tjedna mozga bila je Neustrašivi mozak.

 

Učenici 1. b razreda, zajedno sa učiteljicom i školskom knjižničarkom, uključili su se u obilježavanje Tjedna mozga u našoj školi.

 

Predavanje je održala Sijana Demirović, dr. med. s Zavoda za neuroznanost Medicinskog fakulteta u Splitu. U skladu s epidemiološkim prilikama predavanje je bilo online.

 

Djeca su sa velikim zanimanjem pratila i aktivno sudjelovala u predavanju.

 

Zahvaljujemo se dr. Demirović i radujemo se ponovnom susretu iduće godine, nadamo se uživo.

 

Kako nam je bilo pogledajte u videu!

https://youtu.be/uMv570a2q2Q

 

 


MEĐUNARODNI DAN DARIVANJA KNJIGOM

U našoj školskoj knjižnici obilježili smo Međunarodni dan darivanja knjigom 14. veljače kojim se želi probuditi ljubav prema čitanju i darivanju kod djece te ih potaknuti da više čitaju.

          * U Hrvatskoj svako treće dijete nema niti jednu slikovnicu i dječju knjigu što prije svega znači poziv na akciju jer siromaštvo u ranoj dječjoj dobi često ostavlja trajne i neizbrisive posljedice na zdravlje, obrazovanje i sveukupan razvoj djeteta te koči ostvarivanje njegovog potencijala (UNICEF–ovo istraživanje provedeno 2012. godine).

       

 

U okviru nacionalne kampanje „Čitaj mi!“ organizira se akcija pod geslom Čitam, dam, sretan sam-svoju knjigu daj tuđe srce obraduj!! Učenici naše škole su kroz drugu polovicu siječnja i početkom veljače donosili u školsku knjižnicu razne slikovnice i/ili bajke, priče koje smo poklonili  ustanovi predškolskog odgoja i obrazovanja DV „Pinokio“.

Ovom akcijom darivanja slikovnica i knjiga za djecu  razvili smo suradnju s lokalnom zajednicom, istaknuli važnost i prisutnost  knjige u svakodnevnim životnim situacijama i važnost razvoja predčitalačkih vještina. Slikovnice su prve djetetove knjige koje utječu na cjelokupni razvoj  djeteta, potiču govorno–jezični razvoj te pomoću njih djeca uče o svijetu.

P.S: Godina 2021. proglašena je „Godinom čitanja“ u  RH, a cilj je promicati kulturu čitanja i čitalačke pismenosti i uključivanje svih slojeva društva u čitanje sa zadovoljstvom, razumijevanjem i kritičkim promišljanjem te povećanjem dostupnosti knjiga i raznovrsnih čitalačkih materijala.


CMS za škole logo
Osnovna škola SPINUT / Teslina 12, HR-21000 Split / os-spinut-st.skole.hr / ured@os-spinut-st.skole.hr
preskoči na navigaciju