preskoči na sadržaj

Osnovna škola SPINUT

Školski projekt "Kulturna baština-Judita"

U sklopu projekta Književna baština – Judita učenici su osmih razreda obilježili 500 godina prvotiska Marulićeve Judite, prve autorske knjige na hrvatskomu jeziku, djela koje je bilo europski bestseller svoga vremena. Učenici su istraživali život i djelo Marka Marulića, posjetili lokalitete vezane uz njegovo ime te osobitu pozornost, kroz različite aktivnosti, posvetili književnom djelu Judita. Sve su  prikupljene podatke povezali  te kroz vlastiti doživljaj oblikovali  u plakate. Ova je obljetnica našim učenicima  pružila mogućnost da se upoznaju s važnošću i utjecajem svoga sugrađanina i njegova djela zbog kojeg je stekao naziv oca hrvatske književnosti.

Autorica teksta: Filka Žilić, prof.

Pogledajte prekrasne likovne radove naših učenika u sklopu projekta!!!

https://read.bookcreator.com/zMr7ICAv8CWgyf1ZrPku9hMNrq32/brBN37CUTl6TyUUmdVIcdw

 

 

 


DAN DRŽAVNOSTI


Na satu povijesti prof. Jelene Šoljak, nakon analize poznatog govora M.L. Kinga I have dream, učenici 8.a razreda napisali su svoje sastavke na temu San za Hrvatsku. Osvrnuli su se na potencijale i ljepote svoje domovine, ali uočili i neke probleme, te su za neke iznjeli i njihova rješenja... Potom su u školskoj knjižnici s školskom knjižničarkom  napisane radove posložili u obliku grba povodom obilježavanja 30. svibnja-Dana državnosti. 


Školski projekt "POD DJEČJOM LUPOM"- procesija "Za križen"

 

Križni put na otoku Hvaru, procesija „Za križen“ ovaj jedinstveni obred osobite pučke pobožnosti našao se Pod dječjom lupom. Vrijedni učenici sedmih razreda istražili su ovu vjersku i kulturnu manifestaciju i na različite načine predstavili svoja otkrića. Kroz prezentacije, digitalne plakate, likovne i pisane uratke predstavili su ih pred učenicima sedmih razreda. Na poseban način djelić njihovih istraživanja, ali i likovnih ostvarenja pronašao je svoje mjesto na panou u Velikom tjednu.

                                                                                                       

                                                              


7.travnja-SVJETSKI DAN ZDRAVLJA

Svjetska zdravstvena organizacija od 1950. godine obilježava Svjetski dan zdravlja kao dan podizanja svijesti o određenoj zdravstvenoj temi. I mi smo obilježili ovaj važan datum u našoj školi.

Učenicima 6.a razreda na satu razrednika školska knjižničarka  održala je radionicu na temu prehrane. Tijekom uvodnog dijela radionice iznjela je  kratko predavanje o prehrambenim smjenicama (o pravilnom odabiru namirnica, načinu pripreme obroka i određivanju pravilnog vremena za obroke).  Zatim su imali priliku uživo diskutirati koje su to namirnice poželjne u našoj prehrani, a koje ne. Kako pripremiti ukusan i nutritivno bogat doručak. Okušali su se i u pripremi soka od cikle, mrkve i jabuke 

Što su sve  naučili imali su priliku i provjeriti rješavajući dva mala kviza: https://wordwall.net/resource/31062103%3B i https://wordwall.net/resource/31063385.

Na samom kraju učenicima je knjižničarka podijelila brošure Nacionalnog programa Živjeti zdravo Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. 


MEĐUNARODNI KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA

Osnovna škola "Ivan Leko" iz Prološca organizirala je Kviz za poticanje čitanja u kojem je sudjelovala trideset jedna škola iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine.

Natjecanje je održano 1. travnja, a učenici su pitanja rješavali online. Svaka škola u timu je imala tri člana pa je samom događaju prisustvovalo sto sudionika. Učenici Toma Anđelić Tomašić 5.b, Magdalena Šimundža 5.a i Lara Uljević 5.a činili su tim naše škole. Učenici su se za natjecanje pripremali sa svojim školskim knjižničarima, a trebali su pročitati roman Strah u Ulici lipa, autora Milivoja Matošeca.

2. 4. obilježava se Međunarodni dan dječje knjige da bi se istaknula važnost čitanja i knjige  u razvoju djeteta. Kao datum obilježavanja odabran je dan rođenja Hansa Christiana Andersena.

Anela Crnogorac i Ivana Kujundžić iz OŠ „Ivan Leko“ te knjižničarka Adriana Turić Erceg iz Vrgorca vodile su organizaciju kviza.

Nakon rješavanja pitanja započelo je  virtualno druženje, knjižničarka Maja Punoš Rebić ispripovijedala je svoju priču o Mudroj Sovi i zločestom Knjigomrzu. Priča je još jednom potvrdila važnost čitanja u borbi protiv neznanja. Sudionici su razmijenili iskustva i upotpunili svoj doživljaj te upoznali  članove drugih ekipa.

 
 
 

SVJETSKI DAN ČITANJA NAGLAS-2.veljače 2022.

Svjetski dan čitanja naglas obilježava se od 2010. godine, a nastao je na inicijativu Svjetske organizacije LitWorld.Tijekom posljednjih deset godina, Svjetski dan čitanja naglas razvio se u globalni pokret milijuna čitatelja, pisaca i slušatelja iz zajednica širom svijeta koji se okupljaju kako bi odali počast radosti i moći čitanja i dijeljenja priča i nastavili proširivati definiciju i opseg globalne pismenosti.Cilj Svjetskog dana čitanja naglas je pokazati svijetu kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima, djeci i odraslima širom svijeta. Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija vještinu logičkog razmišljanja i kritičkog zaključivanja. Čitanje naglas čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta.

U našoj školi smo s učenicima 2.a i 2. b u produženom boravku obilježili ovaj važan datum. Knjižničarka je učenicima pokazla čitateljsku penjalicu, koja im može biti od velike pomoći da sami ocijene svoje čitanje. Nakon toga proveli smo razredno Natjecanje u čitanju naglas. Pobjednici su Mani Marunica učenica 2.b, te Andro Bačić učenik 2.a razreda. Kniižničarka im je udjelila pohvalnice za najboljeg čitača/čitačicu, a ostalim učenicima zahvalnice na sudjelovanju.

 

Čitajmo djeci naglas, gdje god i kad god stignemo!


Školski projekt "POD DJEČJOM LUPOM"-akcija ZASLADIMO IM BOŽIĆ

Iako je prosinac iza nas, ipak nas još uvijek ispunja toplina nedavno proslavljenog adventa i Božića. Svetom Nikoli, Luciji, ali i Božiću kao da se najviše vesele  najmlađi jer baš njih oni najviše darivaju. Ove godine naši su učenici učinili  dobro i spomena vrijedno djelo.  Odlučili su darovati one koji nemaju i u njihove živote unijeti tračak radosti. U sklopu školskog projekta Pod dječjom lupom  petaši  su doznali od ravnatelja splitskog Caritasa da njihovim korisnicima nedostaje slatkiša. Vrijedni i dobri učenici osmislili su i organizirali u školi akciju Zasladimo im Božić te su  ubrzo  donijeli pune vrećice slatkiša za korisnike Caritasa. Slatkiše smo uoči Božića odnijeli u Caritas i tako razveselili i korisnike  i djelatnike Caritasa. O radosti darivanja progovorili su i sami učenici petih razreda (što smo prikazali postavljanjem panoa u školi).

 

Osjećam se jako lijepo. Ponosna sam na sebe i ispunjena radošću.   (Klara)

Osjećala sam se veselo što sam neke razveselila za Božić. (Lana)

Osjećao sam se sretno zato što sam vidio puno ljudi koji sebi ne mogu priuštiti slatkiše, a mi smo ih razveselili.  (Tomislav)

Osjećao sam se vrlo ponosno zato što znam da sam nekome pomogao i „zasladio“ Božić. (Marin)

Osjećam se lijepo, ispunjena srca i zadovoljno zato što sam nekoga usrećio. (Maroje)

Kada darujem, osjećam se sretno jer znam da sam nekoga usrećila. (Franka)

Ja sam se osjećao ispunjena srca. (Zvone)    

Ja sam bila jako sretna zato što sam donijela slatkiše za Caritas jer ti ljudi nemaju ništa. I htjela sam ih usrećiti. (Ivona)

Osjećam se sretno i punog srca. Drago mi je kada pomažem drugima. (Nika)

Ja sam se osjećala kao da sam napravila nešto najbolje u životu; kao da sam dala svoju ljubav za njih. (Lana)

Osjećam se dobro kada nekome darujem nešto. Drago mi je kada napravim neko dobro.

Kada darujem nešto, osjećam se sretno zato što sam usrećio nekoga i učinio dobro djelo. (Marin)

Kada doniram u dobrotvorne svrhe, osjećam se jako lijepo, posebno kada sam dao slatkiše za Caritas. (Bepo)

Osjećao sam se lijepo kada sam darivao, a jako mi bilo drago zbog onih koji će primiti moj dar. (Duje)

Osjećala sam se jako ponosno. Imala sam osjećaj da će mi za par dana djeca zahvaljivati. Nadam se da im je jako drago što smo im uljepšali Božić i Novu godinu. Radosna sam zbog njih. Nadam se da će i oni jednoga dana moći uljepšavati drugima blagdane. (Nina)

Osjećala sam se ponosno što sam napravila dobro djelo i drugome uljepšala Božić. (Magdalena)


DAN HRVATSKIH KNJIŽNICA-11.studenog

Dan hrvatskih knjižnica obilježava se 11.studenoga, u Mjesecu hrvatske knjige. Učenici su s oduševljenjem razgledavali prostor knjižnice. Školska knjižničarka pročitala je priču Miš u knjižnici Sunčane Škrinjarić. Nučili su što knjige vole, a što ne vole...Dobili su svoje članske iskaznice i tako su službeno postali članovi naše školske knjižnice. 

U drgom razredu čitali smo priču Nemaš pojma, Grizlijane! Priča govori o razmaženom i nespretnom medvjediću. Razgovarli smo što se sve u knjižnici radi. Na kraju smo izrađivali straničnike. Izrada straničnika za knjige učenicima je uvijek zanimljiva! Radove pogledajte ovdje!


MEĐUNARODNI DAN IZUMITELJA-9. studenog

Međunarodni dan izumitelja obilježava se 9.studenog. Taj se dan prisjećamo velikih izumitelja koji su poboljšali naš svakodnevni život. Posebno se prisjećamo i hrvatskih izumitelja koji su svojim inovacijama uljepšali našu svakodnevnicu.

Učenici 3.a razreda (produženi boravak), zajedno sa svojom učiteljicom Miom Kantar i školskom knjižničarkom Meri Rajčić, obilježili su ovaj važan datum raznim aktivnostima kroz nekoliko dana. Pobliže su se upoznali s važnim izumima i izumiteljima istražujući literaturu u školskoj knjižnici, pretražujući Internet, pripremajući svoje kratke prezentacije.

9. studenog nakon kratke prezentacije koju je pripremila školska knjižničarka razgovarali smo o važnosti razvijanja osobina potrebnih da bismo postali istraživači. Na kraju su se učenici okušali i u osmišljavanju vlastitih izuma. Radovi učenika su maštoviti, raznoliki i pokazuju njihove doživljaje u shvaćanju važnosti znanstvenih dostignuća.

Radove učenika pogledajte ovdje!


ČITANJEM DO ZVIJEZDA

Nacionalni projekt za poticanje čitanja i promicanje kulture čitanja

– Natjecanje u znanju i kreativnosti „Čitanjem do zvijezda

 

https://sites.google.com/view/citanjem-do-zvijezda/po%C4%8Detna-stranica/%C4%8Ddz-%C5%A1k-god-21-22

Kako je jedan od ciljeva školskog knjižničara odgoj učenika s razvijenim kulturnim potrebama i navikama, sadržaji kulturne i javne djelatnosti sastavni su dio godišnjeg plana i programa rada školske knjižnice i knjižničara kao i odgojno-obrazovnog rada škole u cjelini. Projekt se sastoji se od dva dijela: kviza znanja i izrada kreativnog/multimedijskog uratka. U kvizu znanja učenici odgovaraju na pitanja iz zadanih knjiga. 

Cilj projekta je poticati čitanje kod učenika, potaknuti timski rad, ali i individualni napor; poučavati korisnike, posebice djecu i mlade, informacijskim tehnikama, vještinama i znanjima; raditi na unaprjeđenju životnih vještina i sposobnosti djece i mladih; poticati razvoj kreativnosti djece i mladih; poticati djecu i mlade na organizirano i smisleno provođenje slobodnog vremena; poticati stvaralaštvo djece i mladih; skrenuti pozornost javnosti na važnost usvajanja vještine čitanja.

Tema natjecanja za školsku godinu 2021./2022. je "Knjiga i film"


Natjecanje u znanju i kreativnosti "Čitanjem do zvijezda“  održalo se u OŠ Spinut prvi put. Uz metorstvo školske knjižničarke Meri Rajčić, nastavnica hrvatskog jezika Filke Žilić, Maje Božić te nastavnice likovne kulture Anice Bašić za sudjelovanje na školskom natjecanju pripremalo se četrnaest učenika od 5. do 8. razreda. Školsko natjecanje održano je u petak 17. prosinca 2021. godine. u 9 sati.

Učenici koje će predstavljati školu na daljnjem, županijskom natjecanju su:

Nora Burić

Ivan Bakarić

Laura Vukušić

Čestitamo svim sudionicima!


NACIONALNI KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA 2021.

   

Nacionalni kviz je natjecanje koje ima za cilj potaknuti čitanje kod učenika viših razreda osnovne škole. Realizira se putem mreže narodnih i školskih knjižnica u RH. Kviz se tradicionalno provodi u Mjesecu hrvatske knjige, a već više od 20 godina organiziraju ga Knjižnice grada Zagreba – Hrvatski centar za dječju knjigu i Odjel za djecu i mladež Mediotekom Gradske knjižnice. Od 2011. godine kviz se provodi online, a od 2019. godine prilagođen je i prikazu na pametnom telefonu.  

Ovogodišnji nacionalni kviz imao je naziv “Šest autora traži čitatelja”. Uz online izvore informacija učenici su trebali otkriti zanimljivosti o tri knjige, tri pisca, tri  ilustratora i tri  žanra. U fokusu su bili hrvatski autori, stoga je tema Hrvatski autori u Godini čitanja. Nacionalni kviz proveden je online 22. listopada uz vodstvo školske knjižničarke Meri Rajčić. Troje učenika izrazilo je želju za sudjelovanjem, ali je u konačnici pristupio L.L, učenik 5.c razreda. Nadamo se  da će sa svakim novim kvizom i odaziv učenika naše škole biti veći.


DANI KRUHA

Dani kruha-dani zahvalnosti za plodove zemlje obilježavaju se svake godine tijekom mjeseca listopada. Tako su i ove školske godine Mali prirodoslovci zajedno s učiteljicom Željkom Sokol i knjižničarkom Meri Rajčić pekli starinske kekse. Radili su po starom i vrlo jednostavnom receptu. Pripremali su smjesu, oblikovali keksiće kalupima i na kraju ih ispekli. 


CMS za škole logo
Osnovna škola SPINUT / Teslina 12, HR-21000 Split / os-spinut-st.skole.hr / ured@os-spinut-st.skole.hr
preskoči na navigaciju